Valitse kieli
Valitse maa

Kuinka työntekijät saadaan mukaan digitaaliseen muutokseen

Suuri sitoutuminen vaatii hyvää tiedottamista.
women talking

Digitaalisesta muutoksesta on tullut yritysten prioriteetti kaikkialla. Yritysjohtajat ovat ymmärtäneet, että heidän on hyödynnettävä uuden tekniikan tarjoamia etuja pysyäkseen mukana kilpailussa. Tämän seurauksena digitaalinen muutos on nyt yksi suurimmista tekijöistä, jotka otetaan huomioon liiketoimintastrategiaa laadittaessa.

Suurin osa digitaalisista muutoshankkeista päättyy kuitenkin pettymyksiin. Couchbasen äskettäin tekemässä tutkimuksessa 81 % vastaajista ilmoitti, että heidän projektinsa oli joko epäonnistunut, kärsinyt huomattavaa viivästystä tai sitä oli supistettu viimeisten 12 kuukauden aikana. Nämä huolestuttavan alhaiset onnistumisasteet johtuvat suurelta osin huonosta suunnittelusta ja muutosten laajuuden aliarvioinnista, mutta toinen yleisempi este digitaaliselle muutokselle on saada työntekijät omaksumaan uudet toimintatavat ja teknologiat.

IDC: n raportin mukaan lähes kolmanneksen merkittävä osa maailman suurimmista yrityksistä ennustetaan käyttävän vähintään 10 % tuloistaan ​​digitaalistrategioihin. Muutos on muutakin kuin vain investointeja uuteen tekniikkaan. On tärkeää saada työntekijät mukaan talkoisiin alusta alkaen, pitää heidät sitoutuneina, motivoituneina ja tuottavina. Mutta miten?

Luo digitaalinen kulttuuri

Kuten kaikissa yhteistyöprojekteissa, viestintä on menestyksen avain. Yritysten tulisi kannustaa avointa vuoropuhelua työntekijöiden välillä kaikilla tasoilla ennen muutosprosessia ja sen aikana.
On tärkeää varmistaa, että työntekijät tuntevat olevansa mukana, joten voit luoda heille viestintäkanavia palautteen antamiseksi tai huolenaiheiden jakamiseksi. Vahvan yhteisön rakentaminen auttaa työntekijöitä oppimaan toisiltaan, jolloin he voivat jakaa henkilökohtaisia ​​oivalluksia, onnistumisia ja epäonnistumisia, jotta koko yritys voi hyötyä heidän kokemuksestaan.

Työntekijät arvostavat myös sitä, että heitä pidetään mukana. Ensinnäkin tämä tarkoittaa digitaalisen muutoksen syiden selittämistä, mutta myös tavoitteiden määrittelyä. McKinseyn mukaan yritykset, jotka kommunikoivat muutostarpeet tällä tavalla, onnistuvat yli kolme kertaa todennäköisemmin muutoshankkeissa

Tarjoa koulutusta ja tukea

Jos työntekijät eivät pysty käyttämään uusia digitaalisia työkalujaan tehokkaasti huonosti hoidetun koulutuksen takia voit olla varma, että kaikki kärsivät motivaation puutteesta ja huonoista tuloksista.

Kunnolla suunniteltu ja toteutettu koulutus uusiin toimintatapoihin varmistaa nopean siirtymävaiheen, joten koulutusta tulisi tarjota kaikille. Sisäiset kyselylomakkeet tai haastattelut voivat auttaa tunnistamaan, minkälaista koulutusta kukin tarvitsee ja mitä tehtäviä he haluavat digitalisoida; tätä lähestymistapaa noudattavat yritykset menestyvät 1,4 kertaa todennäköisemmin McKinseyn mukaan. 

Uuden oppiminen tapahtuu myös virheiden kautta. Kokeilua tulisi kannustaa, eikä epäonnistumista pitäisi rangaista. Luo luottamusympäristö, joka antaa työntekijöillesi mahdollisuuden oppia ilman pelkoa.

Kaikki voittavat

Siirtyminen uusien tapojen käyttöönotto mullistaa tiedonhallintastrategian, jolloin kaikki voivat löytää tarvitsemansa tiedot heti ja nopeasti. Liiketoiminta hyötyy siitä, että käytössä on parhaat työkalut, joita käytetään oikein. Tyytyväisyys ja motivaatiotaso nousevat ja tuottavuus paranee.
Yrityksen tavoitteiden mukauttaminen työntekijöiden henkilökohtaisiin tavoitteisiin on toinen tapa parantaa sitoutumista. Jotkut yritykset jakavat palkintoja työntekijöille tai osastoille erinomaisesta suorituksesta, mikä palvelee hyvin muutoksen läpivientä.


Pivlipalvelut nopeilla yhteyksillä

Ilman sitoutumista, digitaalisen muutoshankkeen todennäköisin tulos on epäonnistuminen. Siksi on välttämätöntä ottaa kaikki mukaan alusta alkaen.
Pelkkä investointi innovatiiviseen tekniikkaan ei riitä, vaan on kehitettävä upouusi yrityskulttuuri, joka sopii digitaaliseen aikakauteen. Tämä alkaa viestinnästä, joka tarkoittaa tiedottamista muutoksen syistä ja selittämistä, miksi niin tehdään. Kaikki eivät ole innostuneita, mutta tehokas viestintä ja koulutus auttavat ratkaisemaan mahdolliset huolenaiheet. Kun kaikki ymmärtävät uuden tavan ja sen edut niin muutoshankkeet saadaan läpivietyä tehokkaasti.

 

 

 

Evästeet ja yksityisyytesi

Käytämme evästeitä tehdäksemme vuorovaikutuksen verkkosivustomme kanssa helpoksi ja tehokkaaksi. Tilastolliset evästeet auttavat meitä ymmärtämään paremmin verkkosivustojemme käyttöä ja markkinointievästeitä räätälöimään mainontaa sinulle. Voit valita evästeasetukset alla olevasta 'Asetukset' -painikkeesta tai jatkaa kaikkien evästeiden valitsemalla 'Hyväksyn'.

Evästeasetukset

Käytämme evästeitä varmistaaksemme, että verkkosivustomme toimivat oikein, tai tarjotaksemme palvelun pyynnöstäsi (esimerkiksi evästeasetuksien hallintaan). Nämä evästeet ovat aina aktiivisia, paitsi jos asetat selaimesi estämään ne, mikä saattaa estää joitain verkkosivuston osia toimimasta odotetusti.

Nämä evästeet antavat meille mahdollisuuden mitata ja parantaa verkkosivustomme suorituskykyä.

Nämä evästeet sijoitetaan vain, jos annat suostumuksen. Käytämme markkinointievästeitä seurataksemme kuinka napsautat ja vierailet verkkosivuillamme näyttääksemme sinulle sisältöä kiinnostuksesi perusteella ja näyttääksemme sinulle henkilökohtaisia mainoksia.